dilluns, 15 d’octubre del 2007

7 minuts amb la llengua a fora!


7 minuts de patriotisme

Com molts deveu saber ja a hores d'ara, jo sóc una miquetona patriòtica. No sé si ho fa haver nascut en una ciutat que sempre ha estat conquerida, maltractada i oblidada, o el fet que a casa sempre em tingut aquell punt just de catalanisme orgullós tan lligat a la terra i als costums senzills.
En definitiva, tal i com us demostro en la foto, la llengua sempre ha estat un punt important de la meva vida. Sobretot perquè és a través de l'idioma que organitzem i comprenem el món, el colors, les olors, els gustos,... i totes les coses que ens envolten. Sempre he considerat que el català és una llengua tranquil·la i relaxada, suau i musical a l'oida, i que això ens dóna un caràcter nacional marcat per aquesta suavitat i musicalitat. No som un poble protagonista de grans aconteixements mundials, sinó que més aviat som un actor secundari que afegeix el seu granet de sorra.
L'idioma ens ajuda a estructurar la ment, per tant, és una part molt profunda de nosaltres i del que representem.
Potser estic fent una mica d'apologia, però des d'aquí us animo a fer un bon ús de la llengua sempre que pogueu i a no deixar que paraules tan antigues i que han perdurat tants anys desapareguin i quedin en l'oblit perquè ara ens referim a aquelles coses amb paraules més globalitzadores. Pareu-vos a pensar una mica i en descobrireu algunes i entendreu que vull dir. I si malgrat això no enteneu a que em refereixo... parleu amb els vostres avis, pregunteu-los hi quin nom tenen abans les coses. Demaneu que us expliquin que és un pardal o un cassigall o si a casa seva tenien xoal i si al xoal i posava la data o l'any. Si ens posem amb coses més simples podem parlar de les paraulotes.

Bé, continueu fent feina, continueu parlant, escrivint i, sobretot, vivint en català.

Un peto
gn

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola Clare!!!
m'alegro que et portes inspiració encara que fos involuntariament, jo em referia a fondo, arena, i sobretot boda..que no se si són correctes, pero suposo que per el que et conec no utilitrzesis paraules com: profund, sorra, o casament...en fi..pensan-to be crec que alguns són correctes pero..nuse simplement els vaig notar estranys...tot i que realment el teu text ma fet pensar en totes aquelles paraules com basarda, atzutar,...que amb el temps es van perdent, encanvi, tambe em f pensar en quelcom...una paraula que semblava estar esborrada de la nostre ment, i que ultimament esta cobrant moltissima força,...
i realment entenc aquest sentiment patriotic lligat amb la llengua, perque a mi tambe sempre man educat amb catala, i aquesta llengua esta molt arrelada dins meu...
en fi despres d'aquesta llarga parrafada em despedexo...
i si estas malaltoneta kuidet mol i reposa tan kom puguis
per cert la de la foto ets tu :O ?¿
*AnNa*

Anònim ha dit...

sisi...al tornarme a mira la foto tink kla k ets tu..XD
ara si...mol bona nit^^ ens veiem algun dia pel Brindis
aaaa i axo de blokejar els komentaris al fotolog de josepiclare o no menrekordo benbe kom es..fatal ee...TT
*AnNa*

gn ha dit...

Sí, sóc jo. Perquè encara que no ho sembli tinc cops amagats, una doble cara.
Un peto gegant Anna!!!